Evolusi KL Drift 2 Trailer

07 February, 2010

Mak lempang je cikgu tu!!!

Hari-hari kite dengar cerita atau kisah guru yang di lempang oleh ibu bapa.Mereka sanggup bersusah payah mengambil cuti half-day semata-mata untuk itu saja???Haish....Ape sebab musababnye???Tak puas hati sebab anak kesayangan buah hati pengarang jantung diorang nie ditampar guru atas kesalahan anak mereka sendiri.

Hari-hari dah dengar kisah cikgu ditampar,dibelasah sampai naik muak dah.Setahun dah tinggalkan sekolah rasa macam dah bertahun,sebab benda nie cepat berubah.Terasa perbezaan masa zaman aku bersekolah.

Bila balik kerja mesti aku rase teringin nak lalu depan sekolah sbab nak tengok ape perubahan yang dah berlaku sekarang.Tapi lain yang dicita,lain pulak yang datang.Budak-budak Form 2 dah pandai balik lari dari sekolah,panjat tembok,hisap rokok,hidu gam,lepak kat cyber cafe.Masa aku sekolah takde pon kes macam nie,memang perangai remaja.Aku pun mengaku gak itu pun sebahagian dari sifat aku hehehe.

Tapi sekarang tengok pelajar merokok depan guru kat luar kawasan sekolah,mule rase terkilan la sebab perangai budak sekolah sekarang dah semakin serius.

Tapi bila difikirkan,kalau la takde insan terpelajar macam guru-guru tu,takdenye generasi terpelajar hari nie.

Cuma nak ingatkan,kalu tak boleh nak hormat cikgu sebagai pendidik sekalipun,sekurang-kurangnya hormatlah mereka sebagai orang yang lebih tua dari kita.

0 Pengkritik yang setia: