Evolusi KL Drift 2 Trailer

22 June, 2009

Space Cop.....Gaban!!!!


Otoko na n’ darou?
Guzuguzu suru na yo
Mune no enjin ni hi wo tsukero
Ore wa koko da ze Hito-ashi o-saki
Hikari no hayasa de
ashita e dasshu sa

[hey, hey, hey, hey]

Wakasa, Wakasa tte nan da
Furimukanai koto sa
Ai tte nan da
Tamerawanai koto sa

Gavan! Abayo namida
Gavan! Yoroshiku yuuki
Uchuu Keiji Gavan!

Warui yatsu-ra wa tenshi no kao shite
Kokoro de tsume wo toide ‘ru mono sa
Ore mo omae mo na mo nai hana wo
Fumitsukerarenai otoko ni naru no sa

[hey, hey, hey, hey]

Wakasa, Wakasa tte nan da
Akiramenai koto sa
Ai tte nan da
Kuyamanai koto sa

Gavan! Abayo kinou
Gavan! Yoroshiku mirai
Uchuu Keiji Gavan

Wakasa, Wakasa tte nan da
Furimukanai koto sa
Ai tte nan da
Tamerawanai koto sa

Gavan! Abayo namida
Gavan! Yoroshiku yuuki
Uchuu Keiji Gavan!

Biler tgah boring-boring arinie,try-try search wallpaper Google Image Search

sekali terlintas la kat otak nie nak search image hero zaman kanak-kanak aku...Mase tuh memang aku search Ultraman la,Kamen Rider la dan Polis Angkasa Gaban.Antara nie semua,Gaban antara hero kanak-kanak aku yang paling klasik...

Aku bukan lahir pade zaman 80-an,aku lahir tahun 90-an.Cerita pasal Gaban nie sebenarnye bermula dengan satu bende je mase tu,action figure Gaban.Itu hadiah pertama aku mase celebrate besday aku,mase tu aku berumur 3 tahun,aku memang tak taw pape.Mase tu yang top kat setiap umah kalo ade DVD tape player,mase tu umah aku ade sebab ayah aku belikan,so sedare-mare aku datang umah nak pasang video tape citer Gaban,lagipon mase tu influence aku Ultraman,Kamen Rider,Power Rangers ngan Transformers.

Tapi biase la kan,biler kiter makin meningkat dewasa semua bende-bende nie kiter tinggalkan,katenye macam budak-budak la,ape la.Tapi tak bagi aku,sebab itulah memori aku mase kecik.

Aku mule teringat balik lagu-lagu superhero nie mase aku form 3,mase tuh terdengar theme song kamen rider.Terngiang-ngaing lagi,hehehe...

Kesimpulannye,zaman kanak-kanak penuh dengan kemanisan kegembiraan keriangan.Jangan segan nak citer ape bende yang kiter gilekan sangat mase kecik-kecik dulu sampai meraung bergolek-golek kat lantai shopping complex,hahaha

P/S:collection Kamen rider 1 sampai Kamen Rider ZX baru jumpe kelmarin kat umah Mak Usu,lalala~


1 Pengkritik yang setia:

Anonymous said...

lagu gaban ni best jugak...

cuba tgk kat youtube under MBB... XD